úterý 12. dubna 2016

Letopisy Narnie: Lev, Čarodějnice a Skříň | C.S.Lewis

Kniha má několik vydání. Četla jsem to od Fragmentu, proto je tady rok 2005.

Myslím, že všichni známe příběh čtyř sourozenců- Lucinky, Edmunda, Zuzany a Petra, kteří se dostali skříní do úplně nového a kouzelného světa-Narnie. Filmová adaptace se v kinech objevila 5.1.2006 a po prvním dólu následovaly ještě dva další filmy. No, ale já tady nechci rozebírat film, ale knihu! Jak mi líbil příběh dvouhodinnového filmu, který se mi zapsal do srdce, na dvouset stránkách knihy?

První díl sedmidílné fantasy Letopisy Narnie. Je spousta dveří, ale pouze jedny vedou do jiného světa. Projděte do země zázraků a kouzel. Sledujte příběh sourozenců Petra, Zuzany, Edmunda a Lucie v zemi obrů, trpaslíků, kentaurů a dalších tajemných bytostí, zakletých Bílou čarodějnicí...
Co se týče toho pořadí knih, je to trochu komplikované. Kniha Lev, Čarodějnice a Skříň opravdu vyšla jako první, ale před ní by správně měl být ještě prequel Čarodějův synovec, se kterým jsem již měla tu čest... I když asi tak pět let zpátky a jen s polovinou, protože mě doopravdy nebavil.

Jak jsem již psala, tenhle příběh pro mě znamená opravdu hodně. Chápu, podle některých asi nejsem pravý fanoušek, když jsem nečetla knihy, ale co?! To nějak vadí? Nečetla jsem ani Harryho Pottera a i tak ho mám ráda! (to sem nepatří). Narnie je pro mě něco, co mě nutí zalézat do skříní ještě teď. 

Vsuvka: Když jsem byla v sedmičce na lyžáku s moji třídou, jedny holky měly na pokoji takovou velkou vestavěnou skříň, která ani trošku nepřipomínala tu, co by teoreticky do Narnie vézt mohla. No, ale víte co udělala Adélka? Vlezla do ní a hledala Narnii. A to jako navážno. Nakonec jsem ji bohužel nenašla, ale z té skříně se stalo takový moje útočiště, když jsem byla na někoho nehorázně naštvaná.   

Všechno to začíná tím, že tahle naše čtyřka, o které nevíme absolutně jak vypadá, protože se někdo rozhodl vynechat něco tak důležitého,  přijede do velkého, starého, tajemného domu pana profesora, protože v Londýně, kde žijí je válka. 

No a znáte to. Najdou prázdný pokoj, tam je velká stará skříň plná kabátů, Lucinka neodolá jde se tam kouknout no a zničeho nic se ocitne v zasněžené krajině, kde kousek od ní je pouliční lampa. Seznámí se s faunem Tumnusem, ten jí řekne něco o Bílé čarodějnici Jadis, vrátí se zpět, a nikdo jí nic takového nevěří. Půjde tam podruhé, tentokrát ji sleduje i Edmund. Ten potká Bílou čarodějnici tadadádada...  Nejdůležitější je, že se tam nakonec ocitnou všichni čtyři a dozvídají se, že jejich osudem je zachránit Narnii před věčnou zimou. 


Co se týče postav, stále zůstává moji oblíbeňkyní Zuzana, kterou nevím proč zbožňuji odjakživa. Mužskými oblíbenci jsou potom Edmund, na kterém se mi z neznámého důvodu líbí to, že šel za Bílou čarodějnicí (neukamenujte mě), a potom pan Bobr, který je doopravdy úžasný.
Taková Lucinka mi trochu lezla na nervy (a já nevím proč vlastně), a Petr mi připadá až moc... dospělý? 
 
No musím uznat, že to odsýpalo opravdu rychle. Přípěh se nepozastavoval nad žádným zbytečným detailem. Prostě jste nasedli a jeli. Na mě to popravdě bylo napsáno poněkud jednoduše, ale přiznávám, že pokud bych byla menší, příběh by mě třeba bavil. (I když, když si vzpomenu na tu mou nenávist ke všemu co obsahovala písmenka...)  

To, co bylo ve věnování je pravda "Ale jednou budeš dost stará na to, abys pohádky začala číst znova" A to vám můžu garantovat- moje děti tento příběh znát budou.

5/5 

Adéla 

0 komentářů:

Okomentovat

Doufáme,že se vám příspěvek líbil. Co kdybyste nám na něj nechali názor v komentářích?

Všechny texty (mimo anotace a citace) jsou výtvory mé osoby. Template created by Lasantha Bandara. Používá technologii služby Blogger.

Pravidelní čtenáři